22 February 2011

Janji Seorang Dato’

Semalam Miza ada aturkan temujanji seorang dato daripada sebuah Dewan Perniagaan Melayu dari sebuah negeri yang berdekatan. Yang pastinya bukan dari Selangor. Temujanji tersebut tentunya antara dato’  dan boss Miza pada hari ini. Telah dipersetujui pada pukul 12 tengahari. Setengah jam sebelum pukul 12, PA dato’ telefon Miza memaklumkan bahawa dato’ mungkin sampai lewat sedikit. Sekitar 5 ke 10 minit.

12.30 pm telah berlalu. Namun bayang dato’ tersebut belum kelihatan. Miza terus menyiapkan kerja-kerja yang sepatutnya. Jam menghampiri 1.00pm, namun dato’ yang ditunggu tidak kunjung tiba. Pada anggapan Miza, ia mungkin tidak berlangsung, memandangkan ia telah terlewat hampir sejam.

Jam 1.00 pm. Ya! Masa untuk berehat. Pada waktu inilah dato’ tersebut muncul. Beliau memaklumkan yang dia ada temujanji dengan Boss pada hari ini. Sengaja Miza bertanya waktu temujanji sepatutnya. Hehehe… Kemudian Miza memaklumkan kedatangan dato’ pada Boss dan dia membenarkan dato’ tersebut berjumpa dengannya. 

Begitulah janji seorang dato’!!

No comments:

Post a Comment