26 April 2011

Seharian Di Sungai Buloh 1

Alkisahnya semalam, Miza sekeluarga menapak menuju ke Hospital Sungai Buloh. Syamil ada temu janji di sana. Kami keluar dari rumah lebih kurang jam 9 pagi.

Sesampai di hospital, jam menunjukkan pukul 10 pagi. Sedangkan temu janji jam 2 petang. Apa ke hal, pagi-pagi dah sampai ni??. Sebenarnya, sebelah pagi kami sekeluarga ada sesi kaunseling dengan Pegawai Pendidikan Kesihatan di sana berkenaan penyakit alahan Syamil ni.

Lebih kurang pukul 10.30 pagi, kami berjumpa dengan pegawai tersebut. Beliau menerangkan serba sedikit mengenai penyakit Syamil. Apa yang sepatutnya kami lakukan. Apa yang boleh dan apa yang perlu kami elakkan agar alahan Syamil tidak bertambah teruk. Menurut beliau, penyakit ini boleh sembuh sepenuhnya bila dewasa. Hanya 5% daripada pesakit yang terus menderita penyakit alahan ini apabila dewasa. Kami berdoa agar Syamil boleh sembuh sepenuhnya nanti.

Sedang pegawai tersebut membuat penerangan, Syamil boleh pula menikmati sarapan pagi dia. Tak senonoh betul anak teruna ni. Apapun Miza gembira, sebab Syamil makan agak banyak juga. Biasanya makan sesuap dua sudah tak nak makan.

Sesi kaunseling selesai lebih kurang jam 11 pagi. Memandangkan temu janji pukul 2 petang, kami ada masa untuk buat aktiviti lain. Jadi kami memutuskan untuk ke bank di pekan Sungai Buloh. Niat dihati ingin membuka akaun simpanan Syakir, tetapi terlupa hendak membawa surat beranak dan Mykid. Terpaksalah membatalkan hasrat tersebut. Kami sekadar menyimpan wang Syamil yang tidak seberapa dan membayar pinjaman rumah sahaja. Selesai urusan di pekan Sungai Buloh, kami kembali ke Hospital Sungai Buloh.

Habis part 1, nanti Miza sambung ya.

No comments:

Post a Comment