30 June 2011

Hari Yang Sibuk

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera.

29 Jun 2011
Apa khabar kawan-kawan blogger, pengunjung dan pembaca blog Miza? Doa Miza, semoga kalian berada dalam keadaan sihat sejahtera di bawah payung rahmat Ilahi.

Alhamdulillah, Miza sudah sudah semakin kerap mengemaskini blog ini. Miza mengambil kesempatan mengemaskini blog ini di tengah malam atau di awal pagi. Iaitu sewaktu Miza sedang menyediakan keperluan anak-anak untuk di bawa ke taska.

Semalam merupakan hari yang agak sibuk buat Miza di pejabat. Awal-awal pagi, Miza telah terima panggilan daripada kementerian. Ianya berkenaan dengan laporan di dalam sebuah akhbar berbahasa Cina mengenai pesakit yang mendapat rawatan di sini.

Disebabkan jabatan mempunyai Unit Perhubungan Awam, Miza sambungkan panggilan tersebut kepada Unit Perhubungan Awam. Mulanya Miza ingat tiada kes yang serius. Tetapi menjelang tengahari, Miza sekali lagi mendapat panggilan. Kali ini daripada Pengarah Hospital sendiri. Beliau memaklumkan agar siasatan dan laporan kes tersebut diberi kepada pegawai di kementerian dan juga setiausaha akhbar menteri. 

Bila Miza mendapat arahan tersebut, mula lah Miza kelam kabut. Hmm... macam Miza pula yang kena jawab kan. Sebenarnya bukan Miza, tetapi boss Miza la yang kena jawab. Miza membantu apa yang sepatutnya. Dah nama pun PA.
Itu  belum termasuk lagi dengan surat-surat keluar masuk yang perlu di key in di dalam sistem surat menyurat jabatan. Kerja ini tidak Miza lakukan keseorangan. Melainkan bersama Kak Linda dan Kak Su. Kecil hati mereka kalau Miza mendakwa Miza melakukan seorang diri. Hakikatnya dibantu bersama.

Yang menyebabkan Miza sibuk bila Miza bekerja seorang diri. Mana hendak jawab panggilan telefon, menerima dan menghantar dokumen untuk tandatangan dan tugas sampingan yang diarahkan dari masa ke semasa oleh boss.

Walaupun dalam kesibukan, aktiviti mengepam tidak Miza abaikan. Tetap lakukan bila tiba masanya. Miza mengepam antara 2 - 3 kali sehari. Iaitu antara pukul 10 pagi ke 10.30 pagi, waktu rehat dan petang antara pukul 4.30 petang ke 4.45 petang. Biasanya, Miza memperolehi lebih 20oz susu perahan setiap hari. Itulah bekal hari-hari untuk Syakir di taska.

Sekian dulu coretan Miza untuk hari ini. Semoga kita berjumpa lagi.

Wassalam

2 comments: