31 March 2011

Kenapa Saya Menyusukan Anak?


Susu ibu adalah anugerah yang dikurniakan oleh Allah kepada setiap wanita yang bergelar ibu. Tidak ada seorang ibu pun yang tidak boleh menyusu anaknya melainkan dia yang memilih untuk memberi susu formula.

Kenapa saya menyusukan anak saya? 
  • Saya ada susu. Sebab itu saya bagi anak saya susu.
  • Susu ibu adalah makan terbaik bayi bayi baru lahir sehingga 6 bulan. Boleh diteruskan penyusuan sehingga 2 tahun. Ia mengandungi semua nutrient yang diperlukan sepanjang tempoh tumbesaran dan perkembangan otak bayi.
  • Susu ibu mengandungi antibodi dan mampu melawan penyakit
  • Susu ibu dijamin 100% suci & bersih. Tidak perlu risau adanya pencemaran dalam susu.
  • Susu ibu dapat mengeratkan kasih sayang antara ibu dan anak.
Sebenarnya banyak lagi kebaikan menyusu anak dengan susu ibu. Namun itu antara sebab kenapa saya menyusukan kedua-dua anak saya dengan susu ibu.

Selamat menyusu!

No comments:

Post a Comment