21 June 2012

Alahai Lesen P

Akhirnya, hari ini saya memutuskan untuk mendaftar belajar memandu. Sebenarnya hasrat ini telah lama  tersemat dihati, tetapi seringkali berakhir dengan pelbagai alasan yang diciptakan sendiri. Bermula Syakir di dalam kandungan, sehinggalah dia sudah berusia setahun lebih. Begitu juga dengan kawan-kawan, telah lama saya mencanangkan yang saya akan mengambil lesen kereta. Namun ia tetap begitu, dari hari berganti minggu, minggu berganti bulan, bulan berganti tahun. Hasrat hanya tinggal hasrat.

Sehinggalah petang ini.
Di atas motor menyatakan hasrat, "papa, bila sampai di tasik puteri, kita pergi daftar lesen kereta ya".
Tanpa membantah, en. suami terus bersetuju. Sementelah itu yang dia tunggu selama ini.

InsyaAllah, jika tiada aral, saya akan mengikuti kelas @ ceramahnya pada 1 Julai ini. Harapnya tekad saya kuat untuk menghabiskan proses "perlesenan" kereta ini.

No comments:

Post a Comment